A mi házunk

Hiszem, hogy egy XIX.században épült házban is meg lehet valósítani a legkorszerűbb, XXI. századi életetforma kényelmes keretét. De ezért tenni kell! Városgazdász és újságíró diplomával, harminc éves építőipari gyakorlattal tekintek a társasházra, amiben lakom. Kritikus vagyok, de igyekszem segíteni is a közösségnek. Voltam közös képviselő - akkor indítottam ezt a blogot, ma már nem vagyok az, de felelősségteljes tulajdonos igen, ezért folytatom.

Linkblog

Friss topikok

  • ...szintén: @Amichay: Közben "lesett", és össze is tört... Szép, bolond világ... Sajnálom. Sajnálom, hogy "A... (2014.05.24. 21:06) Manapság...
  • Amichay: @flash.gordon: A komposztálót azonnal felszámolták, amint lemondtam a közös képviseletről. Én tová... (2012.11.22. 13:45) Végkifejlet
  • bodis.lajos: Éva, fantasztikus munkát végeztél. Három év után próbálom, próbáljuk újraéleszteni a reflexiót. Na... (2012.10.23. 11:07) Pályázat - titkok és mutyizás nélkül?
  • Amichay: @naszoszo: Az alapító okiratban kell szerepeljen az, hogy az üzletek minden négyzetmétere dupla a... (2011.05.03. 17:46) Jövőkép
  • városjáró: Szia Éva! Miújság a ház ügyeivel? Siker? Kudarc? Stagnálás? (2010.10.22. 16:08) Nem álmodtam - ez már a valóság!

Kezdetben...

2009.03.28. 00:00 Amichay

Ez a ház nem a legszebb Budapesten.

Nincsenek különleges építészeti értékei, nem volt kiemelkedően hires lakója.

A nyócker "elit " részén, a Palotanegyedben található.

Nagyjából egyidős Budapesttel. Kezdetben egy kisebb ház volt, nagy-nagy kerttel, aztán beépitették az előkertet, majd az első udvar épülettömbjére ráhúztak még két szintet.

75 albetét közül az utcai fronton 5 üzlet van, a többi lakás.

2009 március 27-én, elbocsájtva a sokadik közös képviselőt, egy tulajdonosokból álló csoport elhatározta, hogy ez lesz a mintaház -  egy átlagosan rossz állapotú házból,

szeretetreméltó,

emberi környezetet 

fogunk kialakitani.

Együtt.

A blog ezt az igyekezetet dokumentálja lépésről-lépésre.

2 komment

Címkék: budapest nyócker palotanegyed

A bejegyzés trackback címe:

https://brody17.blog.hu/api/trackback/id/tr241032985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amichay · http://sipucim.blog.hu/ 2009.03.30. 21:13:17

Nem akarom törölni ezt a bejegyzést, de egy megjegyzést mindenképp hozzá kell fűznöm: igaztalan voltam a mi házunkkal. Ha tervezőjének nem is ez a csúcsteljesitménye - voltak ennél megbecsültebb épületei -, ha az idő és a város mocska be is köpte a homlokzatot, azért, valóban szép LESZ, ha egyszer letakaritjuk az egyenszürkét a falakról. És voltak neves lakói - ahogy egyik, kedves szomszéd rámpirított tudatlanságomért.
De, ha az embernek őszinték a szándékai, akkor a hibákból is tanulhat - Kádár Béla felfedezése, számomra a mai nehéz nap jutalma. Azonnal, merész gondolatokra serkentett, bár nem feledtem a meglehetősen hétköznapi, ám rendkivül sürgős feladatokat sem, amelyeket nem lehet halogatni...

De úgy látszik, hogy ahogy minden emberben benne rejtőzik a világ összessége, minden házban van valamilyen rejtett érték, amelyet nekünk, akik itt lakunk, felszinre kell hoznunk. Persze, rendbe kell tenni a liftet, meg a villanyvezetéket, a kéményeket és a csatornát, a repedezett vízvezetéket, de mennyivel könnyebb ezt csinálni, ha arra gondolunk, hogy egy szépen rendbeszedett házban, végül háztárlatot is csinálhatunk, és naponta büszkén nézhetjük a falakon Kádár Béla életteli képeit, tudván, hogy ő is szomszéd volt valaha.

Egyben, szeretnék megkérni mindenkit, a ház lakóit, vagy az innen elszármazottakat, hogy meséljenek el minden érdekes történetet, amit tudnak erről az épületről, a valaha benne lakó emberekről.

Amichay · http://sipucim.blog.hu/ 2009.04.03. 14:09:14

Ma kaptam egy levelet:
Tisztelt Amichay!

Én a Pázmány Péter Katolikus Egyetem( Piliscsaba ) művészettörténet szakos, végzős hallgatója vagyok. Szakdolgozatom témája Schannen Ernő életműve, aki az Önök házát is tervezte. Utánanéztem a levéltárban illetve az Építő Ipar-Építő Művészet című egykori folyóiratban a háznak és abból az derül ki, hogy Schannen Ernő és Artúr csak az az első udvar három -,majd ötszintes, utcai homlokzatú épületét tervezték 1908-ban, Szávozd Richárd megrendelésére.A hátsó udvart övező háromszintes épület pedig 1885-ben épült báró Podmaniczky László megbízásából, viszont ezt a kezdeti részt Schannen Artúr biztosan nem tervezhette, mivel 1901-ben kapott oklevelet a kir. József-műegyetemen, és Schannen Ernő se valószínű mivel legkorábbi önálló épületei az 1890-es évektől készültek. Szeretnék érdeklődni, hogy az Ön forrása honnan való.

Köszönettel:

Vértes Mihály

Amit a válaszlevelemben is megirtam: köszönöm az információt.
süti beállítások módosítása