A mi házunk

Hiszem, hogy egy XIX.században épült házban is meg lehet valósítani a legkorszerűbb, XXI. századi életetforma kényelmes keretét. De ezért tenni kell! Városgazdász és újságíró diplomával, harminc éves építőipari gyakorlattal tekintek a társasházra, amiben lakom. Kritikus vagyok, de igyekszem segíteni is a közösségnek. Voltam közös képviselő - akkor indítottam ezt a blogot, ma már nem vagyok az, de felelősségteljes tulajdonos igen, ezért folytatom.

Linkblog

Friss topikok

  • ...szintén: @Amichay: Közben "lesett", és össze is tört... Szép, bolond világ... Sajnálom. Sajnálom, hogy "A... (2014.05.24. 21:06) Manapság...
  • Amichay: @flash.gordon: A komposztálót azonnal felszámolták, amint lemondtam a közös képviseletről. Én tová... (2012.11.22. 13:45) Végkifejlet
  • bodis.lajos: Éva, fantasztikus munkát végeztél. Három év után próbálom, próbáljuk újraéleszteni a reflexiót. Na... (2012.10.23. 11:07) Pályázat - titkok és mutyizás nélkül?
  • Amichay: @naszoszo: Az alapító okiratban kell szerepeljen az, hogy az üzletek minden négyzetmétere dupla a... (2011.05.03. 17:46) Jövőkép
  • városjáró: Szia Éva! Miújság a ház ügyeivel? Siker? Kudarc? Stagnálás? (2010.10.22. 16:08) Nem álmodtam - ez már a valóság!

Lift-sóhaj

2009.06.03. 21:44 Amichay

Tegnap aláírtuk a liftfelújítási szerződést 5,262,000 forint. Ennek az összegnek a felét ma átutaltuk , miután tegnap reggel visszautaltuk a CIB bankszámláról 560,000 forintot - ezzel a CIB bankszámlát kiürítettük. A számla technikai lezárásához testületileg be kell vonulnunk a bankba , méghozzá a Nyugati pályaudvari fiókba, ahol az előző közös képviselő  nyitotta,  tavaly, ezt a számlát. Ezek az oda-vissza utalgatások igen komoly banki költséget eredményezetek, nehezen áttekinthetővé tették a pénzmozgást, ezért most gyakorlatilag felszámoltuk.  

Az OTP-ben lévő felújitási-megtakaritási számlánkat is gyakolatilag kiürítettük a lift miatt. A folyószámlánkon ma 337,707 forint van, miután a hónap eleji befizetések és a beérkező számlák ( negyedéves biztosítási dij, ELMŰ-számla, szemételszállitás dija levonásra került. Májusra nem mertem kivenni magamnak sem fizetést, és a takaritási számlát sem fizettem ki, mert nem szerettem volna minuszba taszítani a számlánkat . Igaz, május 26-án lekötöttem 1,500,000 forintot hatvan napra, a liftszerelés második kifizetési ütemére, de sűrgős lenne az elektromos munkák beinditása is, még ebben a hónapban.

Aki eddig kételkedett a liftesünk becsületességében, annak elmondom, hogy Meixner István április óta több-tucatszor volt a liftet "helyrebillenteni", hogy addig is működjön, amíg a felújítás megtörténik. Szerződésünk szerint háromhavonta fizetünk neki, de júniusban nem ad számlát, nem fogad el pénzt, mert szerinte, amit csinált az nem karbantartás volt, csak állapotfenntartás. Nem nagy összeg: 28,800 forint, de ez egy becsületes ember gesztusa .

Ma beszéltem az ügyvédnővel a legnagyobb tartozást felhalmozó házaspárral kapcsolatban. Kiderült, hogy van némi szemléletbeli különbség a bírósági gyakorlat és az én logikám között - a birósági végzés összegét én csak azután vontam le, miután az esedékes közös költséget  kiegyenllítették. Az ügyvédnő szerint a biróság előbb a régi tartozást tekinti kifizetendőnek, és az újabb tartozást tolja maga előtt. Ezek szerint, a házaspár, a múlt év közepéig  kifizette a bírósági végzésben szereplő összeget, de közben szinte nem fizetett közös költséget a 2008-as, év 2009-es hónapok után. Az eltérő szemlélet miatt a kamatból adódóan, a tartozás összege kisebb - ma délután egy táblázatban összefoglaltam - "csak" 340 ezer forint május végéig, amihez egy másik perből származó 22 ezer forintos tartozás hozzájön. A felhalmozott tartozás behajtását, bármennyire nem szeretem, de már a bíróságra kell bíznom, hiszen gyakorlatilag egy évnyi közös költséggel tartoznak.  Természetesen, erről az érdekelteket is értesítettem, és igyekeztem békés úton rendezni az ügyet, de az olyan válasszal, hogy "majd ha lesz pénzem fizetek, most nincs" - nem tudok mit kezdeni. Akik tartoznak, nem kisnyugdijasok, csak a mi házunkban három lakásuk van.

A betápszekrényt mindaddig nem tudjuk megrendelni, amig nem érkeznek be az elmaradások - ezzel pedig bukni fogjuk a 5%-os ÁFA-emelést. Minden nap megnézem, hogy ki mit fizetett be - többen, akik megigérték, hogy május végén befizetik a tartozásukat, még mindig nem tették meg. Ha azt a gyakorlatot, amit eddig folytattak a korábbi közös képviselők, hogy ha nem volt elég befizetés, akkor a sűrgős munkákra célbefizetést követeltek, nem akarjuk folytatni, és nem akarjuk folytatni, akkor minden tartozást be kell fizetni a hónap közepéig. A közgyűlési jegyzőkönyvvel megkapta mindenki a tartozási listát, amelyen láthatja a saját egyenlegét is, de azt is, hogy melyik szomszéd mennyivel tartozik. Kérek mindenkit, értse meg, a június kritikus hónap, szükség van az együttműködésre.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://brody17.blog.hu/api/trackback/id/tr671162240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása