A mi házunk

Hiszem, hogy egy XIX.században épült házban is meg lehet valósítani a legkorszerűbb, XXI. századi életetforma kényelmes keretét. De ezért tenni kell! Városgazdász és újságíró diplomával, harminc éves építőipari gyakorlattal tekintek a társasházra, amiben lakom. Kritikus vagyok, de igyekszem segíteni is a közösségnek. Voltam közös képviselő - akkor indítottam ezt a blogot, ma már nem vagyok az, de felelősségteljes tulajdonos igen, ezért folytatom.

Linkblog

Friss topikok

  • ...szintén: @Amichay: Közben "lesett", és össze is tört... Szép, bolond világ... Sajnálom. Sajnálom, hogy "A... (2014.05.24. 21:06) Manapság...
  • Amichay: @flash.gordon: A komposztálót azonnal felszámolták, amint lemondtam a közös képviseletről. Én tová... (2012.11.22. 13:45) Végkifejlet
  • bodis.lajos: Éva, fantasztikus munkát végeztél. Három év után próbálom, próbáljuk újraéleszteni a reflexiót. Na... (2012.10.23. 11:07) Pályázat - titkok és mutyizás nélkül?
  • Amichay: @naszoszo: Az alapító okiratban kell szerepeljen az, hogy az üzletek minden négyzetmétere dupla a... (2011.05.03. 17:46) Jövőkép
  • városjáró: Szia Éva! Miújság a ház ügyeivel? Siker? Kudarc? Stagnálás? (2010.10.22. 16:08) Nem álmodtam - ez már a valóság!

Befizetések...

2009.05.18. 13:02 Amichay

A hónap feléig mindössze 826,796 forint érkezett be a hiányzó 1,787,973 forint helyett. Ezért több tulajdonostársnak személyes levelet küldtem azzal a kéréssel, hogy mielőbb fizesse be a tartozását, még a kitöltött csekket is mellékeltem, miután ellenőriztem az összegeket.

Néhányukkal telefonon is beszéltem, és igéretet kaptam, hogy még ebben a hónapban törlesztik az adósságukat. Mindenkinek meg kell értenie, hogy a háznak komoly kiadásai lesznek a közeljövőben a felújításokkal, bár mindent megteszünk, hogy az összegek optimálisak legyenek, és a válság miatt viszonylag kedvezőbb feltételeket tudunk kicsikarni a kivitelezőkből, de az egész ütemezési tervünk akkor működik csak, ha mindenki pontosan befizeti a részét.

Meg kell mondjam, tőlem a legtávolabb áll az, hogy ügyvédet bízzak meg a tartozások behajtásával, ugyanakkor vannak 2007 óta húzódó tartozások, és olyanok, amelyek többszázezer forintra rúgnak.

A Társasháznak pillanatnyilag 2 millió forintja van az OTP számlákon (a felújitási számlával együtt), kb. 1 millió az LTP számlán, amihez 2012-ig nem nyúlhatunk, legfeljebb hitelt vehetünk fel rá, és az CIB bankban 2 millió 300 ezer forintunk. Tehát, pillanatnyilag 4 millió forintot tudnánk a felújitásokra forditani, ha mindent figyelembe veszünk, de ez még a liftfelújitásra sem elég, ugyanakkor a munkákat nem halaszthatjuk el.  A részletfizetéseket ütemezni viszont csak akkor tudjuk, ha bízhatunk abban, hogy mindenki pontosan fizet.

A koradélutánt azzal töltöttem, hogy az egyik tulajdonostársunk tartozását számoltam ki, hónapról hónapra.  2008 február végén született egy bírósági végzés. Azután az illető hol fizetett, hol nem, de a nem az gyakoribb volt. A kamat miatt nagyon precizen kellett minden hónapra kiszámolni a tartozást - három oldalnyi kimutatás, és a végeredmény rémisztő - 390,372 forint.  Mint kiderült, az előző közös képviselő meglehetősen lazán kezelte ezt a tartozást, az ő számitásai szerint több, mint 100 ezerrel kevesebb lett volna az összeg. Egyébként, ha az illető befizette volna a tartozását, amit az előző közös képviselő, mint tartozást rámhagyott, talán nem is kerestem volna a birósági végzést, és nem számolgattam volna, visszamenőleg. De tekintettel arra, hogy ezt az ügyet már át kell adnom az ügyvédnek, el akartam kerülni a tévedést, ezért módszeresen kiszámoltam.

Nem nagy öröm az ilyesmi, meg kell mondjam, de arról szó sem lehet, hogy mig a többség, sokan nyugdijasok, tisztességesen fizetik a rájuk eső részt, egy olyan tulajdonos, akinek a legnagyobb tulajdoni hányada van a házban, fittyet hányjon a kötelezettségére. Utálom a vitát, de ez a levél ma bekerült az illető postaládájába, és holnap reggel ott lesz az ügyvéd asztalán.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://brody17.blog.hu/api/trackback/id/tr701128531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tomi79 2009.05.21. 22:00:12

Sajnos sok budapesti házban probléma, hogy egyes tulajdonosok nem fizetik a közös költséget.
Ahol lakom, szerencsére nincs ilyen lakó, de mindkét szomszédos háznak komoly gondjai vannak ebből.

Nem tudom, mi a legjobb megoldás az ilyen tartozások behajtására, de valószínűleg egy idő után csak a jogi fellépés segíthet. Hallottam olyanról, hogy a közös képviselő a közös költség nemfizetése esetére a lakókat azzal fenyegeti, hogy a társasház javára jelzálogjogot jegyeztet be az adott lakásra. Nem tudom, jogilag ez lehetséges-e, de a fenyegetés minden bizonnyal hatásos visszatartó erő.

Amichay · http://sipucim.blog.hu/ 2009.05.21. 22:24:23

@tomi79:
Ez nem fenyegetés, hanem egy lehetséges módja a tartozás behajtásának. Végső esetben el is lehet árverezni az ingatlant. Pereskedni utálok, és ha egy mód van arra, hogy békésen meg lehet oldani a dolgot, akkor azt választom, de ha valaki azt hiszi, hogy ez lágyszívűség részemről, akkor téved.

tomi79 2009.05.21. 23:10:28

@Amichay: Az említett házban csupán fenyegetés, mert mindenki fizet rendesen, de egyébként teljesen jogos, hogy létezik ez a lehetőség, hiszen aki nem fizeti a közös költséget, az tulajdonképpen lop a lakótársaktól. A nemfizetők valószínűleg általában arra számítanak, hogy a közös képviselő vagy nem elég felkészült jogilag, vagy utál pereskedni, ami mondjuk tényleg nem egy kellemes dolog, pláne ha maga is a házban lakik.

Amichay · http://sipucim.blog.hu/ 2009.05.22. 01:49:22

@tomi79: Vagy egyszerűen lusta - mint amilyen volt az előző képviselő nálunk - tavaly februárban és májusbanban hozott, másodfokú, jogerős itéletek végrehajtására nem tett egyetlen lépést sem, de még azokat sem értesitette a tartozásukról, akik egyébként csak információ-hiányból kifolyólag nem fizettek. Ha kevés volt a pénz, akkor emelték a közös költséget, igy mindig azok jártak rosszul, akik rendesen fizettek. Mélységesen felháboritónak tartottam, ezért, mióta átvettem az ügyeket, szisztematikusan göngyölitem fel az összes tartozást. Virtust csinálok abból, hogy a befizetett összegekből tisztességes gazdálkodással mennyi mindent helyre lehet tenni. Sem ebben, sem a következő évben nem hiszem, hogy szabad felemelni a közös költséget. Viszont, amiben megegyezés van, azt mindenkinek kötelessége befizetni. Különben, a nem-fizetés valóban lopás, hiszen a közösség által nyújtott szolgáltatásokat igénybe veszik.
Veszekedés helyett azt a régi női módszert követem, hogy következetesen, újra és újra visszatérek a jogos követelésekre. Nem kiabálok, nem hisztizek, de nem felejtem el, és nem hallgatok, nem fáradok bele...:)

tomi79 2009.05.22. 14:36:07

@Amichay: Igen, az egyik szomszédos házban, amit említettem, szintén a közös képviselő lustasága, nemtörődömsége miatt alakult ki az a helyzet, hogy többen nem fizettek közös költséget. A képviselő egyrészt nem járt utána, hogy ne legyen tartozás, másrészt épp a képviselő nemtörődöm hozzáállása miatt a lakók nem érezték magukat motiválva, hogy fizessenek. A lakók aztán szó szerint ráfáztak az esetre, mivel a házban központi fűtés- és melegvízrendszer van, aminek díja a közös költségbe van beépítve (ferencvárosi tömbrehabilitáció területe), így a ház nem tudta fizetni a gázszámlákat, és szó volt róla, hogy kikapcsolják a gázt.

Na most a mi házunkat ugyanez a kazán látja el fűtéssel és melegvízzel, így az idei lakógyűlésen a közös képviselő megemlítette, hogy mi is ráfázhatunk, holott a mi társasházunk mindig fizette rendesen a gázszámla ráeső részét... Igaz, időközben a szomszédok közös képviselőt váltottak, így nem tudom, mi ott az aktuális helyzet.
süti beállítások módosítása