A mi házunk

Hiszem, hogy egy XIX.században épült házban is meg lehet valósítani a legkorszerűbb, XXI. századi életetforma kényelmes keretét. De ezért tenni kell! Városgazdász és újságíró diplomával, harminc éves építőipari gyakorlattal tekintek a társasházra, amiben lakom. Kritikus vagyok, de igyekszem segíteni is a közösségnek. Voltam közös képviselő - akkor indítottam ezt a blogot, ma már nem vagyok az, de felelősségteljes tulajdonos igen, ezért folytatom.

Linkblog

Friss topikok

  • ...szintén: @Amichay: Közben "lesett", és össze is tört... Szép, bolond világ... Sajnálom. Sajnálom, hogy "A... (2014.05.24. 21:06) Manapság...
  • Amichay: @flash.gordon: A komposztálót azonnal felszámolták, amint lemondtam a közös képviseletről. Én tová... (2012.11.22. 13:45) Végkifejlet
  • bodis.lajos: Éva, fantasztikus munkát végeztél. Három év után próbálom, próbáljuk újraéleszteni a reflexiót. Na... (2012.10.23. 11:07) Pályázat - titkok és mutyizás nélkül?
  • Amichay: @naszoszo: Az alapító okiratban kell szerepeljen az, hogy az üzletek minden négyzetmétere dupla a... (2011.05.03. 17:46) Jövőkép
  • városjáró: Szia Éva! Miújság a ház ügyeivel? Siker? Kudarc? Stagnálás? (2010.10.22. 16:08) Nem álmodtam - ez már a valóság!

Lift és illem...

2009.05.12. 22:41 Amichay

Az utóbbi időben vészesen sokat romlik el a lift. Azt tudjuk, hogy rengeteg a hibája - az ÉMI-vizsgálat listájára kértünk is árajánlatokat, de a munka volumene miatt ezt csakis közgyűlési határozat alapján rendelhetjük meg. A napokban összehivjuk az IB-SZVB tagokat, hogy közös plénum előtt "fogjuk vallatóra" azt a vállalkozót, aki az irásos ajánlat alapján a legkedvezőbb a háznak. A közgyűlés elé már egy alaposan megvizsgált, részleteiben tisztázott ajánlatot viszünk - de éppen ezért az előkészítés időbe tellik, közben pedig engem átkoznak a házban, mintha én rongálnám a liftet, naponta. Nem túlzok, mert ma délután az egyik lakó rámcsöngetett, hogy nem megy a lift, és mivel éppen egy előadásra készülve, a fürdőből léptem ki, ezért nem tudtam kinyitni az ajtót,rámüvöltött, hogy menjek az anyám picsájába...

Nos, nem megyek, de tisztázzuk a helyzetet:

1. a liftet pocsék állapotban hagyta ránk az előző karbantartó, és nem olyan apróságokat kell megcsinálni, hogy azt hipp-hopp el lehet végezni. Alapos munkát és tisztességes árakat, kedvező fizetési feltételeket akarunk megszervezni. Igyekszünk, minél hamarabb megtenni, de semmiképp nem akarjuk, hogy a kivitelező a sürgősség miatt megvágjon minket.

2. a lift állandó, visszatérő, leállásai ugyan lehetnek  a rendszer tökéletlenségéből fakadóak, de egyre inkább erősödik a gyanu, hogy valaki rendszeresen "megpiszkálja" a liftet. Valaki, aki nem vette jónéven, hogy elbocsátottuk a korábbi karbantartót, és most érzékeltetni akarja, hogy az új karbantartó nem végzi rendesen a munkáját.

3. Nincs olyan karbantartó, aki naponta háromszor jön ide helyretenni a liftet. Nagyon sokszor volt itt, és nagyon sokszor voltam kénytelen Misi segitségét is igénybe venni, de ez így nem megy - a lehető legrövidebb időn belül megtartjuk a közgyűlést, ha kell, csak a lift miatt, bár igyekszem a többi témát is úgy előkészíteni, hogy döntéseket tudjunk hozni.  Addig is, senki ne nyúljon a lifthez önhatalmúlag !

4. Hogy kivédjük a további szabotázs lehetőségét, és az időről-időre előforduló lopások elkerülése végett is, fel fogunk szereltetni a Multialarm céggel egy-két kamerát - már holnap kérek tőlük árajánlatot. Ők csinálták a lift vészhivó-rendszerét.

5. és még valami...

Igaz, itt lakom a házban, elérhető vagyok, ha baj van, és lelkem rajta, hogy minél kevésbé legyen baj, de nem vagyok sem varázsló sem pedig házgondnok. Azt pedig kikérem magamnak, hogy trágárságokat orditsanak felém. Nem fognak elriasztani attól a feladattól, amit magamra vállaltam, de ezt a hangnemet nem tűröm el senkitől.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://brody17.blog.hu/api/trackback/id/tr361118221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amichay · http://sipucim.blog.hu/ 2009.05.14. 18:57:57

Annyit hozzátennék a dologhoz, hogy a liftkarbantartó minden reggel nálunk kezd, és este nálunk fejezi be a munkáját - nem azért, mert hivom, hanem mert ebben az átmeneti korszakban sem gondolja, hogy a házat magára hagyhatja. Ezt onnan tudom, hogy az én kapucsengő-kódommal tud bejönni, és ezt hallom a lakásban, mint tudjuk. Amikor átvette a liftet, akkor mondta nekem, hogy vannak olyan karbantartók, akik miután felmondtak nekik, folyamatosan piszkálják, vagy piszkáltatják a liftet, hogy az új karbantartónak elmenjen a kedve attól, hogy a házba járkáljon. Ezért ő igyekszik többször ránézni a liftre.
süti beállítások módosítása