A mi házunk

Hiszem, hogy egy XIX.században épült házban is meg lehet valósítani a legkorszerűbb, XXI. századi életetforma kényelmes keretét. De ezért tenni kell! Városgazdász és újságíró diplomával, harminc éves építőipari gyakorlattal tekintek a társasházra, amiben lakom. Kritikus vagyok, de igyekszem segíteni is a közösségnek. Voltam közös képviselő - akkor indítottam ezt a blogot, ma már nem vagyok az, de felelősségteljes tulajdonos igen, ezért folytatom.

Linkblog

Friss topikok

  • ...szintén: @Amichay: Közben "lesett", és össze is tört... Szép, bolond világ... Sajnálom. Sajnálom, hogy "A... (2014.05.24. 21:06) Manapság...
  • Amichay: @flash.gordon: A komposztálót azonnal felszámolták, amint lemondtam a közös képviseletről. Én tová... (2012.11.22. 13:45) Végkifejlet
  • bodis.lajos: Éva, fantasztikus munkát végeztél. Három év után próbálom, próbáljuk újraéleszteni a reflexiót. Na... (2012.10.23. 11:07) Pályázat - titkok és mutyizás nélkül?
  • Amichay: @naszoszo: Az alapító okiratban kell szerepeljen az, hogy az üzletek minden négyzetmétere dupla a... (2011.05.03. 17:46) Jövőkép
  • városjáró: Szia Éva! Miújság a ház ügyeivel? Siker? Kudarc? Stagnálás? (2010.10.22. 16:08) Nem álmodtam - ez már a valóság!

kertéSZombat - előkészületek

2009.04.18. 02:15 Amichay

Csütörtökön megrendeltem a konténert, szombat reggelre, hogy még koradélután el is vigyék a kerti hulladékot. Pénteken délelőtt pedig felhívtam az önkormányzatot, a szükséges, területfoglalási engedélyhez. Tavaly a II. kerületben építkeztünk - többször is kellett konténert rendelnem, a területfoglalási engedély is aznap már megvolt. Vagy telefonon, vagy e-mailben bejelentettem az igényünket. Tíz óra körül kaptam egy telefont, hogy mehetek befizetni és az engedélyéért. Egyszerű és ésszerű ügyintézés, ahogy kell.

Nos, a VIII. kerületben ez nem így megy. "Hivatalosan" két hétbe tellik az engedély megadása, de az ügyintéző megnyugtatott, hogy nyolc nap alatt is megvan... Elképedtem, hogy mi a búbánat tellik ennyi időbe. Az egyre idegesebben lerázni akaró ügyintéző közölte, hogy ő ugyan három perc alatt megirja, de kell vagy nyolc aláirás, és amiatt kell napokig várni... Mondanom sem kell, engem az ilyen szöveggel nemhogy lerázni nem lehet, hanem kifejezetten felidegesít az ésszerűtlenség, és mindent megteszek, hogy egy életre megjegyezze az illető ügyintéző, hogy mi az a szolgáltatás, amit neki végeznie kellene, ahelyett, hogy packázik velem.

A következő telefonom a polgármester titkárságán szólt, ahol a titkárnő természetesnek tartotta, hogy engem okítson, ahelyett, hogy a dolgát hatékonyan végezné. Mielőtt végleg elmérgesedett volna a helyzet, kértem, hogy minden adatomat jegyezze le, és amint a polgármesterhelyettes (polgármesterünk táppénzen van mióta a szomszéd kerület polgármesterét letartóztatták) bemegy a munkahelyére, adja át neki üdvözletemet. Mivel diplomázásom után az akkori Fővárosi Tanácson dolgoztam, pontosan tudom, hogy működik a Hivatal, már az, ami képtelen volt az utóbbi időben, a kor követelményeinek megfelelően megújulni. Újságírói működésemnek pedig mindig is célpontja volt az agyonbürokratizált működésképtelenség, amivel halálra lehet bosszantani az állampolgárt.

Takács Gábor alpolgármester dicséretére válik, hogy kb. fél óra múlva visszahívott. Elmondtam, hogy miért kell nekünk konténer, és kifejezést adtam ama felháborodásomnak, hogy a területfoglalási engedély kiadása  tovább tart, mint egy-két óra. Érdemes volt vele beszélnem, mert adott egy jó ötletet a konténer helyett - a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. által forgalmazott nylonzacskók megvásárlását javasolta, amelyet aztán teletöltve a zöldhulladékkal, a kukák mellé lehet helyezni az utcán, és automatikusan elviszik. Vagyis, a zacskó árában benne van az elszállítás. A koradélutáni órákban éppen ezért vettem 100 db. 100 literes zacskót 16,000 forintért - remélem elég lesz, de ha most szombaton nem használjuk fel az összeset, akkor is érdemes volt megvenni, hiszen folyamatosan használhatjuk a zöld hulladék elszállítására, amikor éppen szükségünk lesz rá. Igaz, ahhoz, hogy a zacskóba beleférjen, fel kell aprítani a gallyakat, viszont ez a megoldás lényegesen olcsóbb, mint a konténeres (a konténer maga 21,600 forint, az egy napos területfoglalási engedély 2000 forint) Mondanom sem kell, a konténert lemondtam.
 
Ezzel együtt, beszélgetésünk végén felhívtam a helyettes polgármester figyelmét arra, hogy a területfoglalási engedély kiadásához elég kell legyen néhány óra, nem pedig nap. Mivel hamarosan építési törmelék elszállítására is sor kerül a házban, le fogom ellenőrizni, hogy a mai beszélgetésnek milyen hatása volt. Ha az apparátus nem szállt magába ettől, akkor meg fogom ismételni - egészen addig, amig meg nem tanulnak hatékonyan dolgozni és jó szolgáltatást nyújtani a pénzünkért.
 
És ha már a szolgáltatásról van szó, engedtessék meg egy kérés ezen a helyen: igaz, sokat dolgozom itthon, most, hogy a ház gondjait is magamra vettem, még többet. Sokszor késő este, akár éjjel is, mint ezekben a pillanatokban. Ezzel együtt kérem, hogy ne kopogtassanak esténként, különösen nem péntek éjszaka 10 után... Igyekszem minden kérést, kifogást, panaszt meghallgatni és azért tenni, hogy jobb legyen itt lakni, de ahogy én nem zavarok senkit esténként, úgy kérem, hogy az én privát életemet is tartsák tiszteletben. Előre is köszönöm.

Szólj hozzá!

Címkék: konténer ügyintézés engedély hatékony területfoglalás

A bejegyzés trackback címe:

https://brody17.blog.hu/api/trackback/id/tr941072037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása