A mi házunk

Hiszem, hogy egy XIX.században épült házban is meg lehet valósítani a legkorszerűbb, XXI. századi életetforma kényelmes keretét. De ezért tenni kell! Városgazdász és újságíró diplomával, harminc éves építőipari gyakorlattal tekintek a társasházra, amiben lakom. Kritikus vagyok, de igyekszem segíteni is a közösségnek. Voltam közös képviselő - akkor indítottam ezt a blogot, ma már nem vagyok az, de felelősségteljes tulajdonos igen, ezért folytatom.

Linkblog

Friss topikok

  • ...szintén: @Amichay: Közben "lesett", és össze is tört... Szép, bolond világ... Sajnálom. Sajnálom, hogy "A... (2014.05.24. 21:06) Manapság...
  • Amichay: @flash.gordon: A komposztálót azonnal felszámolták, amint lemondtam a közös képviseletről. Én tová... (2012.11.22. 13:45) Végkifejlet
  • bodis.lajos: Éva, fantasztikus munkát végeztél. Három év után próbálom, próbáljuk újraéleszteni a reflexiót. Na... (2012.10.23. 11:07) Pályázat - titkok és mutyizás nélkül?
  • Amichay: @naszoszo: Az alapító okiratban kell szerepeljen az, hogy az üzletek minden négyzetmétere dupla a... (2011.05.03. 17:46) Jövőkép
  • városjáró: Szia Éva! Miújság a ház ügyeivel? Siker? Kudarc? Stagnálás? (2010.10.22. 16:08) Nem álmodtam - ez már a valóság!

Ember vagyok, nem bürokrata - ide lőjjetek!

2009.09.22. 21:56 Amichay

Miközben én örömködtem azon, hogy sikerült megegyezésre jutnom azzal a tulajdonossal, aki többszázezer forinttal tartozik a háznak, megkaptam a magamét a számvizsgáló bizottság elnökétől, hogy milyen alapon mondtam le a késedelmi kamatról?  Hogy ezzel megkárosítottam a házat...

Ettől a mondattól igencsak felemeltem a hangom, de annak, aki nem hallotta a gangon, most leírom:

Hogy ki károsította meg a házat és mennyivel, arról tényleg érdemes beszélni, hiszen tavaly a közgyűlés, az SZVB olyan kéményátépítési projektet szavazott meg, ami totál pénzkidobás volt - nem késedelmi kamat mértékű, hanem kemény 13 millió forint! Az ugye senkinek nem fájt? Senki nem nézett utána, hogy valóban arra kell költeni a ház összes pénzét? Tizenhárommilliót sitty-sutty ki lehet adni egy olyan  közgyűlési szavazással, amelyen 8-10 ember vesz részt a 75 albetétből, de a közös képviselő nem lehet annyira sem nagyvonalú, hogy annak érdekében, hogy egy tartozást begyűjtsön a háznak, lemond a késedelmi kamatról?

Mi a fontos ebben a házban? Az, hogy legyen egy működő közösség, a ház  rendben legyen tartva, felújítva és a kert minél kellemesebb emberi környezetet jelentsen mindannyiunknak, vagy, hogy aki megfizeti a közös költséget, de bármilyen okból késett, még fejeljük meg egy kis kamattal is, hadd utálja meg a házat, ha eddig nem tette?

Mi végre ez a megveszekedett ellenségeskedés és gyűlölet?

Az SZMSZ szerint tehát én törvénytelenül jártam el azzal, hogy senkinek nem számolgattam késedelmi kamatot április óta, hanem próbáltam megegyezni vele, hogy miképpen tudja befizetni, amit addig nem fizetett be. Amikor átvettem a házat 1 millió 300 ezer körül  volt a tartozások nagysága. Azóta fokozatosan csökken, és egyre nagyobb a fizetési fegyelem. Nem a késedelmi kamatokkal, hanem emberi szóval értem el azt, hogy fizessenek, akik tartoztak. Ebben a hónapban ez már "csak" 500 ezer körül van, és azokkal a részletfizetési megállapodásokkal, amelyeket "önhatalmúlag" kötöttem, év végére ledolgozzuk 150-250 ezer körülire, mert a legutóbbi megállapodás szerint a törlesztés időszaka áprilisig húzódik. 

Ha úgy adódik, hogy a januári beszámolóm után is én leszek a közös képviselő, akkor jövő nyárra nem lesz olyan tulajdonos, aki tartozik a közös költséggel. Olyan lehet, hogy valaki kéthavonta fizet, és olyan is lehet, hogy valaki átmenetileg nehezebb anyagi helyzetbe kerül, megbeszéljük, hogy lehet áthidaló megoldást találni, és kifizeti a közös költséget, ne adj Isten, kicsit átcsoportositva. Érezzék azt az itt lakók, hogy a közteherviselésből senki nem maradhat ki, de emberek vagyunk, és ha a másiknak átmeneti nehézségei vannak, akkor azt képesek vagyunk megérteni, segiteni neki.

Ember és nem érzéketlen bürokrata vagyok! Igy teszem a dolgom mióta megválasztottak, és e szerint fogok cselekedni, amig le nem váltanak. Ha ezért elmarasztal a közgyűlés, akkor tegye - vállalom a felelősséget, és nem félek senkinek a szemébe mondani, hogy a pitiáner kukacoskodás helyett fontosabb dolgokkal kell a ház érdekét szolgálni: ésszerű felújítási programmal, átgondolt, jól megtervezett gazdálkodással, napi odafigyeléssel minden apróságra. a kiadások megfontolt időzítésével.

Több hasznot hoztak azok a megállapodások, amelyeket a kivitelezőkkel kötöttem, és amelyek a számlák több részletben való kifizetését tették lehetővé, anélkül, hogy  bankihitelt vettünk volna fel, mint az összes késedelmi kamat! Ma nem lenne egy teljesen felújított liftünk, ha nem tudok ilyen megállapodást kötni, nem lenne kész a csatornafelújítás, és a többi építkezés, ha a kivitelezők nem nyelik be azt, hogy a számlák 20%-át időben elcsúsztatva fizetjük. A kivitelezők mindegyike keményen megdolgozik a pénzéért, de becsülik a korrektséget, amit egy megrendelő, a megállapodás feltételeiben rögzit és ahhoz tartja is magát.  Stabil, jól dolgozó és bármikor hivható szakember-gárda kell egy ilyen házhoz, ami lassan kialakul. A nyár kicsit zsúfolt volt a sok-sok sűrgős feladat miatt, de a tervezettség és az előreszervezés javulni fog azzal, hogy a téli hónapokban alaposan előkészíthetjük a jövő tavaszi munkákat.

Nem a késedelmi kamatokból gazdagszik a ház, hanem attól, ha minden ittlakó úgy érzi, hogy itt jó élni!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://brody17.blog.hu/api/trackback/id/tr861400585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rozalicska 2009.09.23. 07:57:40

Nagy gazdasági hozzáértéssel rendelkezik az, aki ezt a megállapodást kritizálja!
Szerintem még életében nem hajtott be tartozást, így fogalma sincs arról, hogy hol, mikor, mivel lehet célt érni.

Nanana 2009.09.23. 09:06:12

Én is azt vallom: " Ahol az emberi megoldások nem működnek, ott a jog sosem fog"
A háznak -az utóbbi 100 évben- legnagyobb szerencséje, hogy ilyen képviselője van!

Köszönöm a munkád, mindennel egyetértek.

Amichay · http://sipucim.blog.hu/ 2009.09.23. 10:08:04

@Nanana: Köszönöm a támogatást - szükségem van rá...:)

szuszóka97 2009.09.23. 12:52:22

A kémény felújításra visszatérve, talán célszerű lett volna felülvizsgálni a Kéményseprő Kft által a ház felé kiszámlázott nem csekély összeget is. A késedelmi kamat és a túlszámlázásból esetlegesen visszakövetelhető összeg szintén nem azonos kategória.
Ebben a kérdésben és a segítség elfogadásában is az ellenségeskedés és nem az együttgondolkodás győzött, pedig arra nagyobb szükség lenne.

ragi 2009.09.23. 12:57:49

Csatlakozom Nananához, nagy szerencsénk van veled. Látjuk, hogy lehet másképp is csinálni és ez a jövőre nézve is mércét jelent.
Ugyan kinek jó, ha évekig gördítünk magunk előtt kamatos, ámde behajthatatlan tartozásokat? A radikális megoldásokat úgysem vállalhatja egy lakóközösség, a behajtóktól az egyharmad összeg visszaszerzése is jó arány.
Következetes, folytonos számonkérés, tárgyalás a meddő ordítozás helyett, emberi hang - ez vezet célra, igazad van.

Amichay · http://sipucim.blog.hu/ 2009.09.23. 14:21:01

@szuszóka97: A kémény-ügy nincs lezárva. Beszéltem az ügyvédünkkel is erről...
Van egy szépséges gázügyünk is... tucatszám van Pandora szelencéje a házban, de lassan mindet kinyitogatjuk - együtt.

Mindenkinek köszönöm az együttműködést. Ma felhívott telefonon az egyik tulajdonos, aki befejezett egy munkát, és végre kapott pénzt, igy befizette a hátralékát, sőt, előre is, egészen decemberig... akkor neki most fizessünk kamatot? :)

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2009.09.23. 23:11:54

Néha nem irigyellek, csak a kitartásod!
;)
süti beállítások módosítása