A mi házunk

Hiszem, hogy egy XIX.században épült házban is meg lehet valósítani a legkorszerűbb, XXI. századi életetforma kényelmes keretét. De ezért tenni kell! Városgazdász és újságíró diplomával, harminc éves építőipari gyakorlattal tekintek a társasházra, amiben lakom. Kritikus vagyok, de igyekszem segíteni is a közösségnek. Voltam közös képviselő - akkor indítottam ezt a blogot, ma már nem vagyok az, de felelősségteljes tulajdonos igen, ezért folytatom.

Linkblog

Friss topikok

  • ...szintén: @Amichay: Közben "lesett", és össze is tört... Szép, bolond világ... Sajnálom. Sajnálom, hogy "A... (2014.05.24. 21:06) Manapság...
  • Amichay: @flash.gordon: A komposztálót azonnal felszámolták, amint lemondtam a közös képviseletről. Én tová... (2012.11.22. 13:45) Végkifejlet
  • bodis.lajos: Éva, fantasztikus munkát végeztél. Három év után próbálom, próbáljuk újraéleszteni a reflexiót. Na... (2012.10.23. 11:07) Pályázat - titkok és mutyizás nélkül?
  • Amichay: @naszoszo: Az alapító okiratban kell szerepeljen az, hogy az üzletek minden négyzetmétere dupla a... (2011.05.03. 17:46) Jövőkép
  • városjáró: Szia Éva! Miújság a ház ügyeivel? Siker? Kudarc? Stagnálás? (2010.10.22. 16:08) Nem álmodtam - ez már a valóság!

Szimpla-style

2009.09.02. 21:03 Amichay

Egyik

este

elballagtam

a

Szimplába,

megnézni

a bicikli -

ro-

jukat.

Egyébként

is 

szeretem

a Szimplát.

Miközben megrendeltem a kedvenc barna sörömet, elmeséltem, hogy miért is jöttem.

Azt is szeretem a Szimplában, hogy ezt abszolút pozitivan fogadták - igen, le szeretném koppintani az ő ötletes biciklitárolójukat. Egyik srác azért jött velem, hogy kifürkésszük a "titkot".

A dolog lényege, hogy a kerékpárt felakasztjuk, aztán egy vízszintes csőhöz, deréktájon odabilincseljük... egyszerű, de nagyszerű.

A mi házunkban jelenleg 16 kerékpár használatos - az elmúlt hetekben egyik lakótásunk volt oly kedves, hogy felíratkozási alapon készített egy aktuális statisztikát.

Tárolásuk optimális megoldása nem csak a tulajdonosok érdeke - a függőfolyosón kényelmetlenül leszűkíti az átjárót, a lakásba felhordani az utca összes mocskát nem éppen ildomos, a kerti padokhoz leláncolni sem nem esztétikus, sem nem praktikus.

Reményeim szerint, idővel a pince egy részét arra tudjuk majd használni, hogy százaz és fedett helyen, mindenki a "saját parkolójában" tarthatja a maga biciklijét, mert egy biciklibarát-fővárosban ez alapkövetelmény lesz, de addig is javítani kell a mai helyzeten. A mi házunkban három olyan hely kínálkozik, ahová megfelelő szerelvényekkel le lehetne tenni a kerékpárt - erre vonatkozóan a faliújságon szerepel egy felhívás. 

Négy-öt helyet tudnánk kialakitani az első udvar liftje hátának földszinti terében, hasonló számú kerékpárnak alakíthatnánk ki helyet a második lépcsőház földszinti terében, illetve 7-8 kerékpárnak is helyet adhatna a bejárati folyósó lift melletti része - megfelelő bilincselési alap kialakításával.

Minden kerékpártulajdonost arra kérek, hogy egy cetlin a postaládámba, vagy itt, a blogon, hozzászólásként jelezze, hol tartaná szívesen a kerékpárját addig, amig speciális "mélyparkolót" ki nem alakítunk.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://brody17.blog.hu/api/trackback/id/tr191356241

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hallohallo · http://britesite.blogspot.com/ 2009.09.03. 12:52:46

szia, bocs, csak annyi, hogy helyesen írva bicikli, k-val.

Amichay · http://sipucim.blog.hu/ 2009.09.03. 13:13:13

@hallohallo: én kérek elnézést, és javítottam... köszönöm, hogy szóltál...:)

Amichay · http://sipucim.blog.hu/ 2009.09.03. 13:34:59

Micsoda idióta vagyok - a bicycle-ből jön...

ilanadavita 2009.09.04. 13:21:15

nekem ideális lenne a lift melletti tároló!
(a fszt. 1-ben lakó biciklitulajdonos)

StopSzmog 2009.09.09. 13:38:43

Sokan nem szeretek a Szimplás megoldást - én sem. Ötletes, helytakarékos, biztonságos de nem mindenki tudja fölemelni a kerékpárját - én sem :)

Ha már úgyis több helyszínen lesz tároló (ha jól értem), lehetne többféle is.
Itt van néhány példa és a fontosabb szempontok:
kerekparosklub.hu/kerekpartarolashoz-muszaki-ajanlas

StopSzmog 2009.09.09. 13:44:35

criticalmass.hu/blogbejegyzes/20090907/kerekpar-tarolo-hazunkban

Egy friss eset. Ahogyan a kommentekből is kitűnik sajnos nem a közösségi tervezés iskolapéldája :)

Amichay · http://sipucim.blog.hu/ 2009.09.09. 15:19:18

@StopSzmog: Ebben teljesen igazad van. Három helyen tudunk most kerékpártárolót kialakitani, ebbeől az egyik olyan lesz, hogy nem kell felemelni a kerékpárt. A mi hárunkban többnyire fiataloknak van kerékpárjuk, és csak az jelentkezik, akinek a hely tetszik. Később, reméljük, hogy sokkal profibb megoldásokkal tudunk szolgálni, egy speciálisan kialakitott pincerésszel, kényelmes lejutással és biztonságos tárolással. De annak többféle feltétele is van. Úgy gondoltam, hogy el kell kezdeni ezzel a problémával foglalkozni, és nem arra várni, hogy mikor lesz tökéletes megoldás, hanem csináljunk meg néhányat, ahol most "adja magát", aztán alakítjuk az igények és lehetőségek szerint. A most kialakításra kerülő tárolók később is jó szolgálatot tehetnek, de át is lehet vinni a későbbi bicajtárolóba.

rozalicska 2009.09.10. 08:05:55

Gyerekkoromban a gyárak udvarán, volt bicajtároló, fedett és valahogy az első kerék áll felfele és a hátsóra támaszkodott a bringa. Amióta megszüntek a Váci úton a gyárak nem láttam ilyeneket.
süti beállítások módosítása